Sunday 1 April 2012

Ceritaku Untukmu



Asap mengepul lewat bibir hitamku..
Sehitam rambutmu kala catnya luntur lebur..
Sehitam pula kehidupan yang aku jalani..

Begini kawan,,
Bila nasib itu kesunyian masing-masing..
Tak mesti kita berbagi nasib, bukan ??
Bila aku kejar, terus menghilang..
Bila aku tinggal, terus datang..

Bukan itu kawan,,
Aku tinggal nyawa dibungkus bangkai bau..
Sudah tak ada yang tersisa lagi dalam hidupku..
Kecuali catatan hutang piutangku,,
Yang sejak tahun lalu memang sudah menumpuk..

Tapi begini kawan,,
Aku pun hanya diam membelenggu..
Hanya memikirkan keadaan hidupku..
Masih ada harga diri atau tidak ? aku pun tak tahu..
Yang aku tahu, aku masih dalam wujud manusia..
Entah perilaku ku seperti apa ??
Lebih buruk mungkin dari yang mereka kata..
asu edan ora karuan”..
Begitu adanya diriku..
Dimana harga diriku jika semacam itu ??
Dan aku tetap diam tak luput dari bisu..

0 comments:

Post a Comment